Home / Klantenservice / Consument
Ik ben consument

Waar kunnen wij mee helpen?

Zoeken…
    Geen items gevonden

Heb jij al een leasefiets?

Klik hier om in te loggen

De 5 meestgestelde vragen

Hoe log ik in op de klantenportal?

Je kunt op onze klantenportal inloggen via: mijn.leasegemak.nl.

Vul het e-mailadres in dat bij ons geregistreerd staat (dit is het e-mailadres waarop je ook de maandelijkse facturen ontvangt). 

Je ontvangt vervolgens op dat e-mailadres een toegangscode waarmee je direct kunt inloggen. 

Word ik bij het BKR gecheckt of geregistreerd?

Nee, als je bij ons een fiets leaset, dan wordt je niet bij het BKR gecheckt en je wordt ook niet door ons bij het BKR geregistreerd. 

Kom ik in aanmerking voor het leasen van een fiets?

Om in aanmerking te komen voor het leasen van een fiets, dien je aan onderstaande criteria te voldoen:

  • Je bent op het moment dat jouw aanvraag wordt beoordeeld, niet jonger dan 18 jaar.
  • Je bent rekeninghouder bij een Nederlandse bank.
  • Je staat ingeschreven in Nederland en je hebt ook de intentie om gedurende de gehele leaseperiode in Nederland te blijven wonen.
  • Je staat niet geregistreerd in het curatele- en bewindregister.
  • Je hebt nog geen andere leaseovereenkomst bij ons lopen.
  • Je beschikt over een geldig legitimatiebewijs.
  • Je beschikt over een geldige verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd (als je geen Nederlands staatsburger bent).
  • Je voldoet aan de door ons gestelde criteria voor de kredietwaardigheidstoets die wij uitvoeren.
Hoelang duurt het voordat ik de leasefiets heb?

Een lease-aanvraag wordt meestal binnen 1 a 2 werkdagen door ons beoordeeld. 

De levertijd van de fiets is afhankelijk van de beschikbaarheid van de door jou uitgezochte fiets. Helaas hebben wij geen inzicht in voorraden en levertijden. 

Als je de levertijd van een fiets wilt weten vóórdat je een lease-aanvraag indient, dan raden wij je aan om langs te gaan bij een van de 722 LeaseGemak-dealers.

Waar voor jou de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer zit, vind je hier

Mijn leaseovereenkomst loopt binnenkort af, wat nu?

Als je niks doet, dan loopt de leaseovereenkomst ook na de minimale leaseperiode gewoon door. Je ontvangt dan automatisch 25% korting op de leaseprijs. Na de minimale leaseperiode is de overeenkomst op ieder gewenst moment opzegbaar, rekening houdend met 1 maand opzegtermijn.

Wil je je overeenkomst opzeggen? Dat kun je doen via mijn.leasegemak.nl. Je zal de fiets dan uiterlijk op de laatste dag van de leaseovereenkomst moeten inleveren.

Wil je de fiets van ons overnemen? Ook dat is een optie! Log in op mijn.leasegemak.nl voor een indicatie van de overnameprijs. 

Uiteraard is het ook een mogelijkheid om weer een nieuwe fiets bij ons leasen.

Andere veelgestelde vragen

Inloggen
Hoe log ik in op de klantenportal?

Je kunt op onze klantenportal inloggen via: mijn.leasegemak.nl.

Vul het e-mailadres in dat bij ons geregistreerd staat (dit is het e-mailadres waarop je ook de maandelijkse facturen ontvangt). 

Je ontvangt vervolgens op dat e-mailadres een toegangscode waarmee je direct kunt inloggen. 

Heb ik al een account?

Zodra je van ons een welkomstmail hebt ontvangen, is je account actief en kun je direct inloggen op mijn.leasegemak.nl. Je hoeft dus niet zelf een account aan te maken. 

Heb je je leasefiets al in ontvangst genomen, maar heb je nog geen welkomstmail van ons ontvangen? Dan zal je nog heel even geduld moeten hebben totdat wij jouw contract hebben verwerkt. 

Ik ben mijn inloggegevens kwijt, wat nu?

Om in te loggen, heb je geen wachtwoord nodig.

Vul op mijn.leasegemak.nl het e-mailadres in dat bij ons geregistreerd staat (dit is het e-mailadres waarop je ook de maandelijkse facturen ontvangt).

Je ontvangt vervolgens op dat e-mailadres een toegangscode waarmee je direct kunt inloggen. 

Het lukt mij niet om in te loggen, wat nu?

Dat is vervelend! Neem contact met ons op via telefoonnummer 085 800 22 44 of stuur een e-mail naar info@leasegemak.nl. Onze collega’s helpen je graag verder.

Fietskeuze
Hoe kies ik de juiste framemaat?

Voor iedere lichaamslengte zijn er meerdere maten die geschikt zijn. In de tabel hieronder, vind je hiervan een overzicht. 

Als je uitgebreider geadviseerd wilt worden over welke fiets het beste bij jou past, dan raden wij je aan om langs te gaan bij een van de 722 LeaseGemak-dealers. Zij kunnen je het best adviseren over de mogelijkheden op het gebied van fietsen. 

Waar voor jou de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer zit, vind je hier

 

Jouw lengte

Framemaat

(in cm)

Framemaat

(in maten)

153 cm – 164 cm46 cmS
155 cm – 166 cm47 cmS
157 cm – 168 cm48 cmS
159 cm – 170 cm49 cmS
160 cm – 172 cm50 cmM
162 cm – 174 cm51 cmM
164 cm – 175 cm52 cmM
166 cm – 177 cm53 cmM
168 cm – 179 cm54 cmM
170 cm – 181 cm55 cmL
172 cm – 183 cm56 cmL
174 cm – 185 cm57 cmL
175 cm – 187 cm58 cmL
177 cm – 188 cm59 cmL
179 cm – 190 cm60 cmXL
181 cm – 192 cm61 cmXL
183 cm – 193 cm62 cmXL
185 cm – 194 cm63 cmXL
187 cm – 196 cm64 cmXL
188 cm – 200 cm65 cmXXL
190 cm – 201 cm66 cmXXL

 

Hoe kies ik de juiste accu?

De grootte van de accu, bepaalt hoever je met een volle accu kunt fietsen. Dit heet de actieradius) Hoe meer Wh, hoe groter de actieradius. 

Als je uitgebreider geadviseerd wilt worden over welke fiets of accu het beste bij jou past, dan raden wij je aan om langs te gaan bij een van de 722 LeaseGemak-dealers. Zij kunnen je het best adviseren over de mogelijkheden op het gebied van fietsen. 

Waar voor jou de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer zit, vind je hier

Accu

Lage ondersteuning

(± 5 Wh per KM)

Gemiddelde ondersteuning

(± 7 Wh per KM)

Hoge ondersteuning

(± 8 Wh per KM)

300 Wh± 60 km± 42 km± 33 km
400 Wh± 80 km± 57 km± 44 km
500 Wh± 100 km± 71 km± 55 km
600 Wh± 120 km± 85 km± 66 km
700 Wh± 140 km± 100 km± 77 km

 

 

Kan ik advies krijgen over mijn fietskeuze?

Natuurlijk! Onze collega’s kunnen jou (tot een bepaalde hoogte) adviseren bij jouw fietskeuze. 

Wil je meer advies dan onze collega’s jou kunnen bieden? Dan raden wij je aan om langs te gaan bij een van de 722 LeaseGemak-dealers. Zij kunnen je het best adviseren welke fiets het beste bij jou past.

Waar voor jou de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer zit, vind je hier

Kan ik een fiets bekijken/proberen voordat ik een lease-aanvraag indien?

Uiteraard! Je kunt bij een van de 722 LeaseGemak-dealers langsgaan om diverse fietsen te bekijken en te proberen voordat je hiervoor een lease-aanvraag bij ons indient. 

Waar voor jou de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer zit, vind je hier

Kan ik de fiets nog omruilen als deze niet bevalt?

Nee. Als je de fiets in ontvangst hebt genomen, dan is jouw leaseovereenkomst ingegaan. Het is dan helaas niet meer mogelijk om de fiets nog om te ruilen. Het is daarom erg belangrijk dat je je goed informeert of laat informeren over jouw fietskeuze voordat je een lease-aanvraag indient. 

Op welke fietsen kan een kinderzitje?

Op bijna alle fietsen kan tegenwoordig een kinderzitje worden gemonteerd. Soms door middel van een opzetstuk en soms direct op de bagagedrager zelf. Dit is met name afhankelijk van het soort kinderzitje dat je hebt.

Als je uitgebreider geadviseerd wilt worden over welke fiets het beste bij jou past, dan raden wij je aan om langs te gaan bij een van de 722 LeaseGemak-dealer. Zij kunnen je het best adviseren over de mogelijkheden op het gebied van fietsen. 

Waar voor jou de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer zit, vind je hier

Kan ik ook een tweedehands fiets leasen?

Nee, wij verleasen uitsluitend nieuwe fietsen. Wij willen er namelijk zeker van zijn, dat jij een fiets tot jouw beschikking krijgt waar niets aan mankeert en waar jij onbezorgd van kunt genieten. 

Acceptatie
Kom ik in aanmerking voor het leasen van een fiets?

Om in aanmerking te komen voor het leasen van een fiets, dien je aan onderstaande criteria te voldoen:

  • Je bent op het moment dat jouw aanvraag wordt beoordeeld, niet jonger dan 18 jaar.
  • Je bent rekeninghouder bij een Nederlandse bank.
  • Je staat ingeschreven in Nederland en je hebt ook de intentie om gedurende de gehele leaseperiode in Nederland te blijven wonen.
  • Je staat niet geregistreerd in het curatele- en bewindregister.
  • Je hebt nog geen andere leaseovereenkomst bij ons lopen.
  • Je beschikt over een geldig legitimatiebewijs.
  • Je beschikt over een geldige verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd (als je geen Nederlands staatsburger bent).
  • Je voldoet aan de door ons gestelde criteria voor de kredietwaardigheidstoets die wij uitvoeren.
Word ik bij het BKR gecheckt of geregistreerd?

Nee, als je bij ons een fiets leaset, dan wordt je niet bij het BKR gecheckt en je wordt ook niet door ons bij het BKR geregistreerd. 

Welke informatie moet ik aanleveren?

Als je een lease-aanvraag indient, moet je jezelf identiceren met iDIN. iDIN is een Nederlands online identificatiemiddel waarmee je, via jouw eigen beveiligde bankomgeving, kunt bevestigen wie je bent. 

Daarnaast kan het zijn dat we, bij twijfel, vragen om informatie aan te leveren voor het uitvoeren van een inkomens- & lastentoets.

Ik woon niet in Nederland, kan ik een fiets leasen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Een van onze criteria om bij ons een fiets te kunnen leasen is dat je in Nederland staat ingeschreven.

Ik heb een uitkering, kan ik een fiets leasen?

Dat je een uitkering hebt, hoeft niet te betekenen dat je geen fiets bij ons kunt leasen. Dien gerust een lease-aanvraag in. Uit onze acceptatietoets zal uiteindelijk blijken of het wel of niet mogelijk is om bij ons een fiets te leasen.

Bestellen & levering
Kan ik een lease-aanvraag indienen via een aangesloten dealer?

Uiteraard! Je kunt een aanvraag indienen via onze website of via een van de 722 LeaseGemak-dealers. Waar voor jou de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer zit, vind je hier

Als ik de leaseovereenkomst onderteken, is deze dan definitief?

Het indienen van een lease-aanvraag is geheel vrijblijven. Pas als je de leaseovereenkomst hebt ondertekend, is jouw aanvraag definitief. 

Daarna gaan wij jouw lease-aanvraag beoordelen en zal de fiets door de dealer worden besteld als jouw aanvraag door ons wordt goedgekeurd. 

Hoelang duurt het voordat ik de leasefiets heb?

Een lease-aanvraag wordt meestal binnen 1 a 2 werkdagen door ons beoordeeld. 

De levertijd van de fiets is afhankelijk van de beschikbaarheid van de door jou uitgezochte fiets. Helaas hebben wij geen inzicht in voorraden en levertijden. 

Als je de levertijd van een fiets wilt weten vóórdat je een lease-aanvraag indient, dan raden wij je aan om langs te gaan bij een van de 722 LeaseGemak-dealers.

Waar voor jou de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer zit, vind je hier

Wordt de leasefiets thuis afgeleverd?

Het thuis afleveren van de fiets, is geen onderdeel van de leaseovereenkomst, de dealer is dus niet verplicht om dit te doen. Uiteraard kun je altijd met de dealer overleggen of dit (eventueel tegen betaling) toch mogelijk is.

Ik lease al een fiets via jullie, mag ik er nog een leasen?

Je kunt bij ons één fiets per persoon leasen, het is dus niet mogelijk om nog een tweede te leasen. Als (bijvoorbeeld) jouw partner ook een fiets wil leasen, dan kan jouw partner een lease-aanvraag op zijn/haar eigen naam bij ons indienen.

Mag ik ook voor mijn kind een fiets leasen?

Als jouw kind jonger is dan 18 jaar en wij het leasen van een tweede fiets op basis van onze acceptatietoets verantwoord achten, dan mag dat. 

Wat is de levertijd van een fiets?

Wij hebben helaas geen inzicht in voorraden en levertijden. 

Als je de levertijd van een fiets wilt weten vóórdat je een lease-aanvraag bij ons indient, dan raden wij je aan om contact op te nemen met een van de 722 LeaseGemak-dealers.

Waar voor jou de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer zit, vind je hier

Waar moet ik aan denken wanneer ik mijn leasefiets ga ophalen?

Als je jouw leasefiets gaat ophalen moet je een geldig legitimatiebewijs en jouw ophaalcode meenemen. Zonder geldig legitimatiebewijs of de ophaalcode, mag de fiets niet door de dealer worden uitgeleverd. 

Schade
Moet ik zelf een schadeverzekering afsluiten?

Nee, een schadeverzekering zit bij al onze leaseovereenkomsten inbegrepen. 

De voorwaarden van deze verzekering, kunnen wel per fiets/contract verschillen. Lees de polisvoorwaarden daarom altijd goed door!

Welke polisvoorwaarden op jouw leaseovereenkomst van toepassing zijn, kun je terugvinden in Mijn LeaseGemak. De polisvoorwaarden vind je hier

Is er sprake van een eigen risico bij schade?

Of er bij jouw leaseovereenkomst sprake is van een eigen risico, staat in de polisvoorwaarden die op jouw leaseovereenkomst van toepassing zijn. 

Welke polisvoorwaarden op jouw leaseovereenkomst van toepassing zijn, kun je terugvinden in Mijn LeaseGemak. De polisvoorwaarden vind je hier.

Ik heb schade aan mijn leasefiets, wat moet ik doen?

Ga naar jouw dealer. Zij zullen een inschatting maken van de reparatiekosten en hiervoor een claim indienen bij de verzekeraar.

Na goedkeuring door de verzekeraar zal de dealer je fiets zo snel mogelijk repareren. Het kan zijn dat er sprake is van een eigen risico.

Ik heb schade aan mijn leasefiets door toedoen van een ander, wat moet ik doen?

Het is van belang dat je samen met de tegenpartij een Europees Schadeformulier invult. Deze kun je hier downloaden, maar je kunt het schadeformulier ook online invullen.

Ga vervolgens met het ingevulde schadeformulier naar jouw dealer. Zij zullen een inschatting maken van de reparatiekosten en hiervoor een claim indienen bij de verzekeraar.

Na goedkeuring door de verzekeraar zal de dealer je fiets zo snel mogelijk repareren. Het kan zijn dat er sprake is van een eigen risico.

Heb ik recht op een leenfiets?

Nee, een leenfiets maakt geen onderdeel uit van de leaseovereenkomst. Uiteraard kun je de dealer wel vragen of er een leenfiets voor je beschikbaar is. 

De dealer is niet verplicht om deze ter beschikking te stellen en eventuele kosten hiervan, zijn voor jouw eigen rekening.

Diefstal
Moet ik zelf een diefstalverzekering afsluiten?

Nee, dat hoeft niet! Een diefstalverzekering zit bij al onze leaseovereenkomsten inbegrepen. 

De voorwaarden van deze verzekering, kunnen wel per fiets/contract verschillen. Lees de polisvoorwaarden daarom altijd goed door!

Welke polisvoorwaarden op jouw leaseovereenkomst van toepassing zijn, kun je terugvinden in Mijn LeaseGemak. De polisvoorwaarden vind je hier

Is er sprake van een eigen risico bij diefstal?

Of er bij jouw leaseovereenkomst sprake is van een eigen risico, staat in de polisvoorwaarden die op jouw leaseovereenkomst van toepassing zijn. 

Welke polisvoorwaarden op jouw leaseovereenkomst van toepassing zijn, kun je terugvinden in Mijn LeaseGemak. De polisvoorwaarden vind je hier.

Mijn leasefiets is gestolen, wat moet ik doen?

Wat ontzettend vervelend! Doe uiterlijk binnen 5 dagen aangifte van de diefstal bij de politie. 

Zodra je het proces verbaal/de aangifte van de politie hebt ontvangen kun je via Mijn LeaseGemak melding maken van de diefstal. We zullen je ook vragen om foto’s toe te voegen van alle fietssleutels, bewaar deze dus goed!

Zodra de verzekeraar de diefstalclaim heeft beoordeeld, nemen wij contact met je op over de verdere afhandeling.

Mijn accu is gestolen, wat moet ik doen?

Wat ontzettend vervelend! Doe uiterlijk binnen 5 dagen aangifte van de diefstal bij de politie. 

Zodra je het proces verbaal/de aangifte van de politie hebt ontvangen ga je daarmee naar jouw dealer. De dealer zal de claim indienen bij de verzekeraar. 

Zodra de verzekeraar de diefstalclaim heeft beoordeeld, neemt jouw dealer contact met je op over de verdere afhandeling. Er is mogelijk sprake van een eigen risico. 

Er zijn accessoires van mijn leasefiets gestolen, wat moet ik doen?

Accessoires die jij zelf hebt gekocht/aangebracht, vallen helaas niet onder de diefstalverzekering die bij jouw leaseovereenkomst zit inbegrepen. Wij verzekeren uitsluitend de fiets die je bij ons leaset. 

Zijn de accessoires bij jou thuis gestolen? Dan valt het mogelijk onder jouw eigen inboedelverzekering. 

Heb ik recht op een leenfiets?

Nee, een leenfiets maakt geen onderdeel uit van de leaseovereenkomst. Uiteraard kun je de dealer wel vragen of er een leenfiets voor je beschikbaar is. 

De dealer is niet verplicht om deze ter beschikking te stellen en eventuele kosten hiervan, zijn voor jouw eigen rekening.

Pechhulp
Moet ik zelf pechhulpservice regelen?

In de meeste gevallen zit pechhulpservice inbegrepen in de leaseovereenkomst. Of pechhulpserice ook bij jouw leaseovereenkomst zit inbegrepen, staat in jouw leaseovereenkomst. 

Je kunt dit ook terugvinden in Mijn LeaseGemak.

Is er sprake van een eigen risico bij pechhulp?

In de meeste gevallen is er geen sprake van een eigen risico wanneer je gebruik maakt van de pechhulpservice. 

Of er bij jouw leaseovereenkomst sprake is van een eigen risico, staat in de polisvoorwaarden die op jouw leaseovereenkomst van toepassing zijn. 

Welke polisvoorwaarden op jouw leaseovereenkomst van toepassing zijn, kun je terugvinden in Mijn LeaseGemak. De polisvoorwaarden vind je hier

Ik sta met pech onderweg, wat kan ik doen?

Als er pechhulpservice bij jouw leaseovereenkomst zit inbegrepen, dan kun je 24 uur per dag en in héél Europa contact met de pechhulpservice opnemen wanneer de fiets als gevolg van pech, diefstal of een verkeersongeval niet meer bereden kan worden. Je kunt de pechhulpservice bereiken via het volgende telefoonnummer: +31 88 8778044

 

De alarmcentrale zal jou vragen naar het polisnummer van de verzekering die bij de leaseovereenkomst zit inbegrepen. Zorg dus dat je deze bij de hand hebt!

Of er pechhulpservice bij jouw leaseovereenkomst zit inbegrepen en wat jouw polisnummer is, kun je terugvinden in Mijn LeaseGemak.

Repareert de pechhulpservice mijn fiets direct?

Nee, de pechhulpservice repareert jouw leasefiets niet. De hulpverlening zorgt ervoor dat jij, samen met jouw leasefiets, veilig worden teruggebracht naar je huis/startpunt.

Word ik ook geholpen als ik in het buitenland ben?

Ja, je kunt ook in het buitenland contact opnemen met de pechhulpservice. In het buitenland bel je hiervoor met telefoonnummer: <a href=”tel:+31888778044″>0031 888778044</a>.

De alarmcentrale zal jou vragen naar het polisnummer van de verzekering die bij de leaseovereenkomst zit inbegrepen. Zorg dus dat je deze bij de hand hebt!

Wat jouw polisnummer is en welke polisvoorwaarden er op jouw leaseovereenkomst van toepassing zijn, kun je terugvinden in Mijn LeaseGemak

In welke landen je allemaal gebruik kunt maken van de pechhulpservice, kun je vinden in de polisvoorwaarden. De polisvoorwaarden vind je hier

Wanneer kan ik de pechhulpservice niet gebruiken?

In onderstaande gevallen kun je géén gebruik maken van de pechhulpservice: 

  • Binnen 1 kilometer van je huis/startpunt.
  • Als je accu leeg is.
  • Als je je buiten het dekkingsgebied bevindt.
De pechhulpservice vraagt om een polisnummer, waar vind ik deze?

Deze kun je vinden in Mijn LeaseGemak. Klik in het menu aan de linkerkant op Contract. Onder het kopje Verzekering vind je jouw polisnummer. 

Als er ook om een postcode en huisnummer wordt gevraagd, dan moet je de postcode en het huisnummer van LeaseGemak doorgeven. 

  • Onze postcode is: 8331 HB
  • Ons huisnummer is: 39
Service & onderhoud
Hoe vaak mag ik een servicebeurt laten uitvoeren?

Hoeveel servicebeurten er bij jouw leaseovereenkomst zitten inbegrepen, staat op jouw leaseovereenkomst. 

Je kunt dit ook terugvinden in de klantenportal. Log in op onze klantenportal via: mijn.leasegemak.nl.

Waar kan ik terecht voor service & onderhoud aan mijn fiets?

De dealer die jouw leasefiets heeft geleverd, levert ook alle service en onderhoud die bij jouw leaseovereenkomst zit inbegrepen. 

Wat wordt er gedaan tijdens een servicebeurt?

Tijdens een servicebeurt worden tenminste de volgende werkzaamheden door de dealer uitgevoerd:

  • De werking van de remmen wordt gecontroleerd en indien nodig afgesteld.
  • De werking van de versnellingen wordt gecontroleerd en indien nodig afgesteld.
  • De werking van de verlichting wordt gecontroleerd en indien nodig afgesteld.
  • Alle bouten en moeren worden nagelopen om lostrillen te voorkomen.
  • De kabels worden gecontroleerd op spanning en afstelling om de juiste werking te garanderen.
  • De ketting wordt gecontroleerd op spanning en afstelling om de juiste werking te garanderen.
  • De banden worden op de juiste spanning gebracht.
  • De spaken in de wielen worden weer op de juiste spanning gebracht om eventuele slagen in het wiel te corrigeren.
  • Speling op het balhoofd wordt gecontroleerd en indien nodig afgesteld.
  • Speling op de trapas wordt gecontroleerd en indien nodig afgesteld.
  • Speling op de wiellagers wordt gecontroleerd en indien nodig afgesteld.
  • De software wordt ge-updatet.
Heb ik recht op een leenfiets?

Nee, een leenfiets maakt geen onderdeel uit van de leaseovereenkomst. Uiteraard kun je de dealer wel vragen of er een leenfiets voor je beschikbaar is. 

De dealer is niet verplicht om deze ter beschikking te stellen en eventuele kosten hiervan, zijn voor jouw eigen rekening.

Moet ik betalen voor het laten uitvoeren van een servicebeurt?

Voor de servicebeurten die bij jouw leaseovereenkomst zitten inbegrepen hoef jij niet te betalen. Als je vaker een servicebeurt wilt laten uitvoeren dan dat er bij jouw leaseovereenkomst zit inbegrepen, dan komen die kosten wel voor jouw eigen rekening. 

Afhankelijk van het door jou gekozen servicepakket kunnen er ook kosten door de dealer aan jou in rekening worden gebracht door de dealer voor het vervangen van slijtageonderdelen of andere uitgevoerde reparaties.

Waarom moet ik betalen voor het repareren en/of vervangen van onderdelen?

Wanneer je hebt gekozen voor het standaard servicepakket, dan zitten kosten voor het uitvoeren van reparaties en het vervangen van slijtageonderdelen, niet bij de leaseovereenkomst inbegrepen. Deze kosten komen dus voor jouw eigen rekening. 

Kan ik tijdens de leaseperiode mijn servicepakket nog wijzigen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Komt de dealer de fiets bij mij thuis of op het werk ophalen voor een onderhoudsbeurt?

Nee, dit maakt geen onderdeel uit van de leaseovereenkomst.

Wijziging doorgeven
Ik heb een nieuw rekeningnummer, hoe kan ik dit doorgeven?

Log in op onze klantenportal via: mijn.leasegemak.nl.

Klik in het menu aan de linkerkant op Rekeningnummer wijzigen en volg de benodigde stappen. 

Ik ben verhuisd, hoe kan ik dit doorgeven?

Log in op onze klantenportal via: mijn.leasegemak.nl.

Klik in het menu aan de linkerkant op Adres wijzigen en volg de benodigde stappen. 

Ik heb een nieuw e-mailadres, hoe kan ik dit doorgeven?

Log in op onze klantenportal via: mijn.leasegemak.nl.

Klik in het menu aan de linkerkant op E-mailadres wijzigen en volg de benodigde stappen. 

Ik heb een nieuw telefoonnummer, hoe kan ik dit doorgeven?

Log in op onze klantenportal via: mijn.leasegemak.nl.

Klik in het menu aan de linkerkant op Telefoonnummer wijzigen en volg de benodigde stappen. 

Financieel
Hoe gaan de maandelijkse betalingen in zijn werk?

Wij factureren en incasseren de leasetermijnen vooraf, door middel van automatische incasso. 

Doordat we vooraf factureren, zal de eerste factuur iets hoger zijn. Daarna zullen wij overeengekomen leaseprijs altijd rond de 30e van de maand van jouw rekening afschrijven door middel van automatische incasso. Als de 30e van de maand in een weekend of op een feestdag valt dan zal de incasso 1 of 2 dagen eerder/later plaatsvinden.

Op welke datum wordt er geïncasseerd?

De maandelijkse leasetermijn worden altijd op/rond de 30e van de maand geïncasseerd, tenzij dit in het weekend of op een feestdag valt. In dat geval vindt de automatische incasso 1 of 2 dagen eerder/later plaats. 

Kan ik de incassodatum aanpassen?

Nee, het is helaas niet mogelijk om de incassodatum aan te passen. Wel kun je bij ons informeren of het mogelijk is om de betalingsconditie om te zetten naar handmatige betaling in plaats van automatische incasso. 

Ik heb een betalingsachterstand, wat kan ik doen?

Log in op onze klantenportal via: mijn.leasegemak.nl

In het menu aan de linkerkant vind je een betaallink waarmee je de betaling direct via iDeal kunt voldoen. 

Lukt het niet om de betaling in 1x te voldoen? Stuur dan een e-mail naar info@leasegemak.nl en doe een voorstel voor een betalingsregeling. 

Is het mogelijk om een aanbetaling te doen?

Nee, het is helaas niet (meer) mogelijk om een aanbetaling te doen. 

Hoe kan ik zelf een betaling overmaken?

Log in op onze klantenportal via: mijn.leasegemak.nl

In het menu aan de linkerkant vind je een betaallink waarmee je de betaling direct via iDeal kunt voldoen. 

Moet ik borg betalen?

Nee, wij brengen geen borg in rekening. 

Ik heb een nieuw rekeningnummer, hoe kan ik dit doorgeven?

Log in op onze klantenportal via: mijn.leasegemak.nl

Klik in het menu aan de linkerkant op Rekeningnummer wijzigen en volg de benodigde stappen. 

Einde leaseperiode
Mijn leaseovereenkomst loopt binnenkort af, wat nu?

Als je niks doet, dan loopt de leaseovereenkomst ook na de minimale leaseperiode gewoon door. Je ontvangt dan automatisch 25% korting op de leaseprijs. Na de minimale leaseperiode is de overeenkomst op ieder gewenst moment opzegbaar, rekening houdend met 1 maand opzegtermijn.

Wil je je overeenkomst opzeggen? Dat kun je doen via mijn.leasegemak.nl. Je zal de fiets dan uiterlijk op de laatste dag van de leaseovereenkomst moeten inleveren.

Wil je de fiets van ons overnemen? Ook dat is een optie! Log in op mijn.leasegemak.nl voor een indicatie van de overnameprijs. 

Uiteraard is het ook een mogelijkheid om weer een nieuwe fiets bij ons leasen.

Stopt mijn leaseovereenkomst automatisch?

Nee, zolang je niet opzegt, loopt de leaseovereenkomst gewoon door. Je ontvangt na de minimale leaseperiode automatisch 25% korting op de leaseprijs. 

Na de minimale leaseperiode is het contract op ieder gewenst moment opzegbaar, rekening houdend met 1 maand opzegtermijn (gerekend vanaf de laatste dag van de maand waarin je opzegt). 

Kan ik mijn leaseperiode ook verlengen?

Dat gebeurt automatisch. Zolang je niet opzegt, loopt de leaseovereenkomst gewoon door. Daarnaast ontvangt na de minimale leaseperiode, automatisch 25% korting op de leaseprijs. 

Na de minimale leaseperiode is het contract op ieder gewenst moment opzegbaar, rekening houdend met 1 maand opzegtermijn (gerekend vanaf de laatste dag van de maand waarin je opzegt). 

Hoe moet ik mijn leasefiets inleveren?

Heb je geen interesse om de fiets van ons over te nemen? Dan vragen we je om de fiets schoon, netjes en inclusief alle toebehoren, uiterlijk op de laatste dag van jouw leaseovereenkomst in te leveren bij de dealer.

Verstrek op het moment dat je de fiets bij de dealer inlevert de inlevercode aan de dealer, zodat hij de inlevering kan bevestigen. 

Voor welk bedrag kan ik mijn fiets overnemen aan het einde van de leaseperiode?

Daar mogen we helaas geen (contractuele) afspraken met je over maken. Daarnaast is de restwaarde van een aantal zaken afhankelijk. Log in op mijn.leasegemak.nl voor een indicatie van de overnameprijs. 

Let op, hier kunnen geen rechten aan worden ontleent. 

Kan ik mijn leaseovereenkomst ook eerder opzeggen?

Dit is mogelijk, maar dat is helaas niet kosteloos. Je kunt hiervoor een voorstel opvragen via mijn.leasegemak.nl.

Ik wil mijn leaseovereenkomst opzeggen, hoe doe ik dat?

Log in op onze klantenportal via: mijn.leasegemak.nl

Klik in het menu aan de linkerkant op Contract opzeggen om jouw leaseovereenkomst op te zeggen.

Overig
Ben ik verplicht een tweede slot te gebruiken?

Als er een diefstalverzekering bij jouw leaseovereenkomst zit inbegrepen, dan staat in de polisvoorwaarden omschreven of het gebruik van een tweede slot verplicht is.

Als het gebruik van een tweede slot verplicht is, dan zal deze kosteloos bij de leasefiets worden geleverd. 

Is een GPS-systeem verplicht?

Als er een diefstalverzekering bij jouw leaseovereenkomst zit inbegrepen, dan staat in de polisvoorwaarden omschreven of het gebruik van een tweede slot verplicht is.

Als het gebruik van een GPS-systeem verplicht is, dan kan de GPS-module in de leaseovereenkomst worden opgenomen.

In veel gevallen moet er een abonnement worden afgesloten om te kunnen zien waar de fiets zich bevindt. De eventuele kosten hiervan, zitten (o.a. in verband met privacy) niet bij de leaseovereenkomst inbegrepen en komen voor jouw eigen rekening. 

Wie betaalt de (eventuele) abonnementskosten van een GPS-systeem?

In veel gevallen moet er een abonnement worden afgesloten om te kunnen zien waar de fiets zich bevindt. De eventuele kosten hiervan, zitten (o.a. in verband met privacy) niet bij de leaseovereenkomst inbegrepen en komen voor jouw eigen rekening. 

Is het mogelijk mijn huidige fiets in te ruilen?

Nee, het is helaas niet (meer) mogelijk om een fiets in te ruilen. 

Wat gebeurt er als ik kom te overlijden?

Als je tijdens de leaseperiode komt te overlijden, dan kunnen jouw nabestaanden de leaseovereenkomst geheel kosteloos beëindigen.

Mag ik de fiets meenemen als ik naar het buitenland verhuis?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Eén van onze criteria om een fiets te kunnen leasen is dat je in Nederland ingeschreven/woonachtig bent.

Als je gedurende de leaseperiode besluit om naar het buitenland te verhuizen, dan zal je de leaseovereenkomst vroegtijdig moeten beëindigen. 

Mag ik de fiets meenemen als ik naar het buitenland op vakantie ga?

Uiteraard! Een (lease)fiets is bedoeld om van te kunnen genieten, dus ook op vakantie!

In de polisvoorwaarden van de verzekering kun je vinden, in welke landen je wel en niet gedekt bent. 

Mogen anderen op mijn fiets fietsen?

Ja, dat mag. Jij blijft echter wel eindverantwoordelijk voor de fiets. 

Is het mogelijk om accessoires op te nemen in de leaseprijs?

Nee, wij verleasen uitsluitend de fiets. Eventuele accessoires kunnen niet in de leaseovereenkomst worden opgenomen. 

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen?

Onze collega's helpen je graag verder!

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.