Home / Klantenservice / Werknemer
Ik ben werknemer

Waar kunnen wij mee helpen?

Zoeken…
    Geen items gevonden

Heb jij al een leasefiets?

Klik hier om in te loggen

De meestgestelde vraag

Hoe log ik in op de werknemersportal?

Je kunt op onze werknemersportal inloggen via: mijn.leasegemak.nl

Vul het e-mailadres in dat bij ons geregistreerd staat. Je ontvangt op dat e-mailadres vervolgens een toegangscode waarmee je direct kunt inloggen. 

Andere veelgestelde vragen

Inloggen
Hoe log ik in op de werknemersportal?

Je kunt op onze werknemersportal inloggen via: mijn.leasegemak.nl

Vul het e-mailadres in dat bij ons geregistreerd staat. Je ontvangt op dat e-mailadres vervolgens een toegangscode waarmee je direct kunt inloggen. 

Heb ik al een account?

Zodra je van ons een welkomstmail hebt ontvangen, is je account actief en kun je direct inloggen op mijn.leasegemak.nl. Je hoeft dus niet zelf een account aan te maken. 

Heb je je leasefiets al in ontvangst genomen, maar heb je nog geen welkomstmail van ons ontvangen? Dan zal je nog heel even geduld moeten hebben totdat wij jouw contract hebben verwerkt. 

Ik ben mijn inloggegevens kwijt, wat nu?

Om in te loggen, heb je geen wachtwoord nodig. 

Vul op mijn.leasegemak.nl het e-mailadres in dat bij ons geregistreerd staat. Je ontvangt vervolgens op dat e-mailadres  een toegangscode waarmee je direct kunt inloggen. 

Het lukt mij niet om in te loggen, wat nu?

Dat is vervelend! Neem contact met ons op via telefoonnummer 085 800 22 44 of stuur een e-mail naar info@leasegemak.nl. Onze collega’s helpen je graag verder.

Fietskeuze
Hoe kies ik de juiste framemaat?

Voor iedere lichaamslengte zijn er meerdere maten die geschikt zijn. In de tabel hieronder, vind je hiervan een overzicht. 

Als je uitgebreider geadviseerd wilt worden over welke fiets het beste bij jou past, dan raden wij je aan om langs te gaan bij een van de 694 LeaseGemak-dealers. Zij kunnen je het best adviseren over de mogelijkheden op het gebied van fietsen. 

Waar voor jou de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer zit, vind je hier

 

Jouw lengte

Framemaat

(in cm)

Framemaat

(in maten)

153 cm – 164 cm46 cmS
155 cm – 166 cm47 cmS
157 cm – 168 cm48 cmS
159 cm – 170 cm49 cmS
160 cm – 172 cm50 cmM
162 cm – 174 cm51 cmM
164 cm – 175 cm52 cmM
166 cm – 177 cm53 cmM
168 cm – 179 cm54 cmM
170 cm – 181 cm55 cmL
172 cm – 183 cm56 cmL
174 cm – 185 cm57 cmL
175 cm – 187 cm58 cmL
177 cm – 188 cm59 cmL
179 cm – 190 cm60 cmXL
181 cm – 192 cm61 cmXL
183 cm – 193 cm62 cmXL
185 cm – 194 cm63 cmXL
187 cm – 196 cm64 cmXL
188 cm – 200 cm65 cmXXL
190 cm – 201 cm66 cmXXL

 

Hoe kies ik de juiste accu?

De grootte van de accu, bepaalt hoever je met een volle accu kunt fietsen (de actieradius). Hoe meer Wh, hoe groter de actieradius. 

Als je uitgebreider geadviseerd wilt worden over welke fiets of accu het beste bij jou past, dan raden wij je aan om langs te gaan bij een van de 694 LeaseGemak-dealers. Zij kunnen je het best adviseren over de mogelijkheden op het gebied van fietsen. 

Waar voor jou de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer zit, vind je hier

Accu

Lage ondersteuning

(± 5 Wh per KM)

Gemiddelde ondersteuning

(± 7 Wh per KM)

Hoge ondersteuning

(± 8 Wh per KM)

300 Wh± 60 km± 42 km± 33 km
400 Wh± 80 km± 57 km± 44 km
500 Wh± 100 km± 71 km± 55 km
600 Wh± 120 km± 85 km± 66 km
700 Wh± 140 km± 100 km± 77 km

 

 

Kan ik advies krijgen over mijn fietskeuze?

Natuurlijk! Onze collega’s kunnen jou (tot een bepaalde hoogte) adviseren bij jouw fietskeuze. 

Wil je meer advies dan onze collega’s jou kunnen bieden? Dan raden wij je aan om langs te gaan bij een van de 694 LeaseGemak-dealers. Zij kunnen je het best adviseren welke fiets het beste bij jou past.

Waar voor jou de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer zit, vind je hier

Kan ik een fiets bekijken/proberen voordat ik een lease-aanvraag indien?

Uiteraard! Je kunt bij een van de 694 LeaseGemak-dealers langsgaan om diverse fietsen te bekijken en te proberen voordat je hiervoor een lease-aanvraag bij ons indient. 

Waar voor jou de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer zit, vind je hier

Kan ik de fiets nog omruilen als deze niet bevalt?

Nee. Als je de fiets in ontvangst hebt genomen, dan is jouw contract ingegaan. Het is dan helaas niet meer mogelijk om de fiets nog om te ruilen. Het is daarom erg belangrijk dat je je goed informeert of laat informeren over jouw fietskeuze voordat je een lease-aanvraag indient. 

Op welke fietsen kan een kinderzitje?

Op bijna alle fietsen kan tegenwoordig een kinderzitje worden gemonteerd. Soms door middel van een opzetstuk en soms direct op de bagagedrager zelf. Dit is met name afhankelijk van het soort kinderzitje dat je hebt.

Als je uitgebreider geadviseerd wilt worden over welke fiets het beste bij jou past, dan raden wij je aan om langs te gaan bij een van de 694 LeaseGemak-dealer. Zij kunnen je het best adviseren over de mogelijkheden op het gebied van fietsen. 

Waar voor jou de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer zit, vind je hier

Kan ik ook een tweedehands fiets leasen?

Nee, wij verleasen uitsluitend nieuwe fietsen. Wij willen er namelijk zeker van zijn, dat jij een fiets tot jouw beschikking krijgt waar niets aan mankeert en waar jij onbezorgd van kunt genieten. 

Waarom kan ik sommige fietsen niet selecteren?

Jouw werkgever bepaalt welke type fietsen er binnen jullie leasefietsregeling vallen. De regels die voor jou gelden, zijn gekoppeld aan je bestelcode. 

Neem bij eventuele vragen daarover dan ook contact op met je werkgever.

Hoe kan ik zien welke fietsen binnen de lease-regels van mijn werkgever vallen?

Voer op deze pagina jouw bestelcode. Alle fietsen die overblijven na het toepassen van de bestelcode, kunnen door jou worden geleaset. 

Acceptatie
Word ik bij het BKR gecheckt of geregistreerd?

Nee, als je bij ons een fiets leaset, wordt je niet bij het BKR gecheckt en je wordt ook niet door ons bij het BKR geregistreerd. 

Bestellen & levering
Waar moet ik aan denken wanneer ik mijn leasefiets ga ophalen?

Als je jouw leasefiets gaat ophalen moet je een geldig legitimatiebewijs en jouw ophaalcode meenemen. Zonder geldig legitimatiebewijs of de ophaalcode, mag de fiets niet door de dealer worden uitgeleverd. 

Hoe vraag ik leasefiets aan?

Informeer bij jouw werkgever naar de aanmeldlink. Via deze link kun jij je bij je werkgever een verzoek indienen om fiscaal voordelig een fiets te leasen.

Na akkoord door je werkgever ontvang je van ons een bestelcode. Met deze bestelcode kun je via onze website of via een van de 694 LeaseGemak-dealers een leasefiets uitzoeken. 

Zodra je dit hebt gedaan, ontvang jij een gebruikersovereenkomst. Na ondertekening hiervan, wordt de fies door de dealer besteld.

De dealer neemt vervolgens contact met jou zodra de fiets voor je klaar staat. Om je fiets in ontvangst te kunnen nemen is het van belang dat je de door ons toegestuurde ophaalcode en een geldig legitimatiebewijs meeneemt. 

Schade
Moet ik zelf een schadeverzekering afsluiten?

Nee, een schadeverzekering zit bij al onze leaseovereenkomsten inbegrepen. 

De voorwaarden van deze verzekering, kunnen wel per fiets/contract verschillen. Lees de polisvoorwaarden daarom altijd goed door!

Is er sprake van een eigen risico bij schade?

In de meeste gevallen is er sprake van een eigen risico als je schade hebt aan jouw leasefiets. 

De hoogte van het eigen risico kan per fiets/contract verschillen. Welk eigen risico op jouw contract van toepassing is, lees je in de polisvoorwaarden. 

Ik heb schade aan mijn leasefiets, wat moet ik doen?

Je gaat in dat geval naar de dealer waar je je fiets in onderhoud hebt. De dealer zal een inschatting maken van de kosten en deze claimen bij de verzekeraar. Na goedkeuring door de verzekeraar zal de dealer je fiets zo snel mogelijk repareren. 

Houdt er wel rekening mee dat je maken kunt krijgen met het betalen van het eigen risico.

 

Wanneer de schade ontstaan is door vandalisme of vernieling zul je altijd aangifte moeten doen bij de politie. Neem deze aangifte ook mee als je met je fiets naar de dealer gaat.

Ik heb schade aan mijn leasefiets door toedoen van een ander, wat moet ik doen?

Het van belang dat je samen met de tegenpartij een Europees Schadeformulier invult. Deze kun je hier downloaden, maar je kunt het schadeformulier ook online invullen.

Ga vervolgens met het ingevulde schadeformulier en je fiets naar de dealer. Deze zal de schadeclaim voor je indienen bij de verzekeraar.

Wanneer de schade ontstaan is door vandalisme of vernieling zul je  aangifte moeten doen bij de politie. Neem deze aangifte ook mee als je met je fiets naar de dealer gaat.

Heb ik recht op een leenfiets?

Een leenfiets maakt geen onderdeel uit van de leaseovereenkomsten die wij aanbieden. Wel kun je jouw dealer vragen of er tijdelijk een fiets ter beschikking gesteld kan worden zodat je snel weer op weg bent, maar jouw dealer is niet verplicht om deze ter beschikking te stellen!

Diefstal
Moet ik zelf een diefstalverzekering afsluiten?

Nee, een diefstalverzekering zit bij al onze leaseovereenkomsten inbegrepen. 

De voorwaarden van deze verzekering, kunnen wel per fiets/contract verschillen. Lees de polisvoorwaarden daarom altijd goed door!

Is er sprake van een eigen risico bij diefstal?

In de meeste gevallen is er geen sprake van een eigen risico als jouw leasefiets gestolen is. 

Dit kan echter per fiets/contract verschillen. Welk eigen risico op jouw contract van toepassing is, lees je in de polisvoorwaarden. 

Mijn leasefiets is gestolen, wat moet ik doen?

Doe uiterlijk binnen 5 dagen aangifte van de diefstal van je fiets bij de politie. Zodra je de definitieve aangifte hebt ontvangen kun je via mijn.leasegemak.nl melding maken van de diefstal. Hier zullen we ook vragen om foto’s aan te leveren van de ontvangen sleutels.

 

Zodra de verzekeraar ons geïnformeerd heeft over de afhandeling van de diefstal, nemen we zo snel mogelijk contact met je op om het vervolg door te nemen.

Mijn accu is gestolen, wat moet ik doen?

Doe uiterlijk binnen 5 dagen aangifte van de diefstal van je accu bij de politie. Zodra je de definitieve aangifte hebt ontvangen kun je via je mijn.leasegemak.nl de diefstalclaim indienen.

Er zijn onderdelen van mijn leasefiets gestolen, wat moet ik doen?

Doe uiterlijk binnen 5 dagen aangifte van de diefstal van de betreffende onderdelen bij de politie. Zodra je de definitieve aangifte hebt ontvangen kun je via je Mijn LeaseGemak de diefstalclaim indienen.

Heb ik recht op een leenfiets?

Helaas maakt een leenfiets  geen standaard onderdeel uit van de overeenkomst. Wel kun je de dealer vragen of er tijdelijk een fiets ter beschikking gesteld kan worden zodat je snel weer op weg bent.

Pechhulp
Moet ik zelf pechhulpservice regelen?

Binnen de leaseovereenkomst zit ook een pechhulpservice inbegrepen, je hoeft dit dus niet zelf te regelen.

Is er sprake van een eigen risico bij pechhulp?

Nee, dit is voor de pechhulpservice niet van toepassing.

Ik sta met pech onderweg, wat kan ik doen?

Als er pechhulpservice bij jouw leaseovereenkomst zit inbegrepen, dan kun je 24 uur per dag en in héél Europa contact met de pechhulpservice opnemen wanneer de fiets als gevolg van pech, diefstal of een verkeersongeval niet meer bereden kan worden. 

 

Je kunt de pechhulpservice bereiken via de volgende telefoonnummers:

 

  • 088 8778044 (vanuit Nederland)
  • 0031 888778044 (buiten Nederland)

 

Let op! De alarmcentrale zal jou vragen naar het polisnummer van de verzekering die bij de leaseovereenkomst zit inbegrepen. Zorg dus dat je deze bij de hand hebt!

 

Of er pechhulpservice bij je leaseovereenkomst zit inbegrepen en wat jouw polisnummer is, kun je vinden in onze klantenportal. Klik hier om direct in te loggen.

Repareert de pechhulpservice mijn fiets direct?

Nee, de pechhulpservice repareert jouw leasefiets niet. De hulpverlening zorgt ervoor dat jij samen met je leasefiets veilig worden teruggebracht naar je huis/startpunt.

Word ik ook geholpen als ik in het buitenland ben?

Ja, je kunt in héél Europa contact opnemen met de pechhulpservice. In het buitenland bel je hiervoor met telefoonnummer: 0031 88-8778044.

 

Let op! De pechhulpservice zal je vragen naar het polisnummer van de verzekering die bij de leaseovereenkomst zit inbegrepen. Zorg dus dat je deze altijd bij de hand hebt!

Wanneer kan ik de pechhulpservice niet gebruiken?

In onderstaande gevallen kun je géén gebruik maken van de pechhulpservice: 

 

  • Binnen 1 kilometer van je huis/startpunt.
  • Als je accu leeg is.
  • Als je je buiten Europa bevindt. 
De pechhulpservice vraagt om een polisnummer, waar vind ik deze?

Deze vind je terug op Mijn LeaseGemak onder ‘Verzekering’. Indien er ook om een postcode en huisnummer wordt gevraagd zul je de postcode van LeaseGemak moeten doorgeven. Deze luidt 8331 HB, huisnummer 39.

Service & onderhoud
Hoe vaak mag ik een servicebeurt laten uitvoeren?

Binnen de leaseovereenkomst heb je recht op een halfjaarlijkse servicebeurt. Dit betreft een afstelbeurt een aantal maanden na ingebruikname van de fiets en vanaf de 12e maand kun je elk halfjaar bij de dealer hiervoor terecht.

Waar kan ik terecht voor service & onderhoud aan mijn fiets?

Hiervoor kun je langs bij de dealer die jouw fiets ook geleverd heeft. Mocht je in de tussentijd verhuisd zijn, neem dan contact op met LeaseGemak zodat we een samen een andere dealer voor je kunnen selecteren.

C | Wat wordt er gedaan tijdens een servicebeurt?

Dit is afhankelijk van het door jou gekozen servicepakket. Binnen ons standaard servicepakket zijn de eventuele kosten voor vervanging van slijtage onderdelen en reparaties die niet gedekt worden door garantie en/of verzekering voor je eigen rekening. Heb je gekozen voor ons uitgebreide servicepakket zijn deze kosten voor onze rekening.

Hoe werken de halfjaarlijkse servicebeurten?

Onderdeel van de leaseovereenkomst is de halfjaarlijkse servicebeurt. In de regel is dat een afstelbeurt na een paar maanden nadat je de fiets in gebruik hebt genomen en vervolgens na 12, 18, 24 en 30 maanden. Je maakt hiervoor zelf een afspraak bij de dealer die jouw fiets ook geleverd heeft. Zorg ervoor dat je je aan dit schema houdt, zo blijft je fiets gedurende de gehele leaseperiode in topconditie.

Heb ik recht op een leenfiets?

Nee, een vervangende fiets maakt geen onderdeel uit van de overeenkomst. Uiteraard kun je de dealer wel vragen of hij een vervangende fiets voor je beschikbaar heeft. De eventuele kosten die daarbij gepaard gaan zijn voor eigen rekening.

Moet ik betalen voor het laten uitvoeren van een servicebeurt?

Nee, de servicebeurt is altijd onderdeel van de leaseovereenkomst. Afhankelijk van het gekozen servicepakket kunnen er wel kosten worden doorbelast voor het vervangen van slijtageonderdelen of door de dealer uitgevoerde reparaties.

Waarom moet ik betalen voor het repareren en/of vervangen van onderdelen?

Wanneer je hebt gekozen voor ons standaard servicepakket zijn deze kosten niet inbegrepen. Het laten uitvoeren van een onderhoudsbeurt maakt wel altijd deel uit van de leaseovereenkomst.

Kan ik tijdens de leaseperiode mijn servicepakket nog wijzigen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Komt de dealer de fiets bij mij thuis of op het werk ophalen voor een onderhoudsbeurt?

Nee, dit maakt geen onderdeel uit van de leaseovereenkomst. Indien de dealer wel beschikt over een haal- en brengservice staat het de dealer vrij dit aan te bieden. Eventuele kosten hiervoor zijn voor jouw rekening.  

Uit welke werkzaamheden moet een servicebeurt minimaal bestaan?

Tijdens de servicebeurten verwachten we dat je minimaal de volgende werkzaamheden verricht: 

  1.  
Wijziging doorgeven
Ik ben verhuisd, hoe kan ik dit doorgeven?

Log in op onze klantenportal via: mijn.leasegemak.nl

Klik in het menu aan de linkerkant op “Adres wijzigen”. De rest wijst voor zich. 

Ik heb een nieuw e-mailadres, hoe kan ik dit doorgeven?

Log in op onze klantenportal via: mijn.leasegemak.nl

Klik in het menu aan de linkerkant op “E-mailadres wijzigen”. De rest wijst voor zich. 

Ik heb een nieuw telefoonnummer, hoe kan ik dit doorgeven?

Log in op onze klantenportal via: mijn.leasegemak.nl

Klik in het menu aan de linkerkant op “Telefoonnummer wijzigen”. De rest wijst voor zich. 

Financieel
De 7% bijtelling op een leasefiets. Hoe werkt dat precies?

Het percentage waarover de bijtelling wordt berekend is voor een leasefiets vastgesteld op 7% over de adviesverkoopprijs van de fiets. Deze bijtelling wordt altijd wordt toegepast aangezien lease wordt gezien als een vorm van inkomen en moet daardoor als zodanig belast worden. 

 

De werkgever telt 7% van de adviesverkoopprijs van je leasefiets bij het brutosalaris op waar de werknemer vervolgens loonheffing over betaalt. Wat dit exacte bedrag is is afhankelijk van de prijs van de leasefiets maar deze zal altijd terug kunnen vinden op de loonstrook.  

 

Uitgaande van een fiets ter waarde van € 2.000,- bedraagt de bijtelling € 140,- bruto per jaar. De belasting die daarover berekend wordt bedraagt € 52,29 per jaar. Dus netto kosten per maand zijn € 4,36. 

Hoe bereken ik het verschil in woon-werkverkeervergoeding wanneer ik gebruik maak van een leasefiets?

Stel je woont 15 km van je werk, ontvangt de standaard kilometervergoeding van € 0,21 en werkt 5 dagen per week. Per maand ontvang je € 112,35 aan vergoeding woon-werkverkeer. Indien je 1 dag per week gebruik gaat maken van je leasefiets betekent dat €112,35 / 5 dagen = 22,47 per dag minder vergoeding. Je maandelijkse vergoeding wordt in dat geval € 89,88 (€ 112,35 – € 22,47). 

Is het leasen van een fiets van invloed op de hoogte van mijn hypotheekaanvraag?

Doordat je voor een periode van 36 maanden akkoord gaat met een tijdelijke verlaging van je brutoloon kan de leasefiets van invloed zijn op de hoogte van je hypotheekaanvraag. 

De leaseprijs in de gebruikersovereenkomst toont een ander bedrag dan in de calculator, hoe kan dat?

In de gebruikersovereenkomst gaan we altijd uit van de maandelijkse leaseprijs van de fiets. Hierin wordt geen rekening gehouden met een eventuele bijdrage van je werkgever en heeft er geen verrekening plaatsgevonden met je salaris. De calculator toont namelijk altijd het nettobedrag wat je maandelijks betaalt voor je fiets.

Is het leasen van een fiets van invloed op de hoogte van mijn pensioen en/of vakantiegeld?

Dit is afhankelijk van de afspraken die je hierover met je werkgever maakt en op de manier waarop de fiets van de zaak door je werkgever wordt aangeboden. Vraag daarom je werkgever naar de voorwaarden. 

Wat houdt het bruto-netto voordeel in?

Het bruto-netto voordeel houdt in dat de je je eigen bijdrage in de maandelijkse leaseprijs betaalt van je bruto salaris. Doordat vervolgens de belastingen pas hierover worden berekend betaal je netto dus minder voor je fiets.

Valt een bijdrage van de werkgever ook buiten de WKR?

Ja, ook een eigen bijdrage

Mag ik reiskosten blijven vergoeden bij een medewerker met een leasefiets?

Ja, dit mag onder bepaalde voorwaarden. De regeling stelt namelijk dat wanneer de werknemer de leasefiets gebruikt voor woon-werkverkeer je op die dag geen netto vergoeding meer mag uitkeren. Je zult daarom met de werknemer afspraken moeten maken over het aantal dagen dat de fiets ingezet zal worden.

Een andere mogelijkheid is dat je de netto vergoeding omzet in een bruto vergoeding en daarmee als maandelijkse bijdrage opvoert in de loonadministratie. 

 

Gebruikt de werknemer de fiets enkel privé dan mag je de volledige reiskosten blijven vergoeden zoals je nu ook al doet.

Overig
Ben ik verplicht een tweede slot te gebruiken?

Als een diefstalverzekering bij jouw leaseovereenkomst zit inbegrepen, dan staat in de polisvoorwaarden omschreven of het gebruik van een tweede slot verplicht is.

Als het gebruik van een tweede slot verplicht is, dan zal deze kosteloos bij de fiets worden geleverd. 

Is een GPS-systeem verplicht?

Als een diefstalverzekering bij jouw leaseovereenkomst zit inbegrepen, dan staat in de polisvoorwaarden omschreven of het gebruik van een tweede slot verplicht is.

Als het gebruik van een GPS-systeem verplicht is, dan kan de GPS-tracker in de leaseovereenkomst worden opgenomen.

In veel gevallen moet er een klein data-abonnement worden afgesloten om te kunnen zien waar de fiets zich bevindt. De eventuele kosten hiervan, zitten (o.a. in verband met privacy redenen) niet bij de leaseovereenkomst inbegrepen en komen voor jouw eigen rekening. 

Wie betaalt de (eventuele) abonnementskosten van een GPS-systeem?

In veel gevallen moet er een klein data-abonnement worden afgesloten om te kunnen zien waar de fiets zich bevindt. De eventuele kosten hiervan, zitten (o.a. in verband met privacy redenen) niet bij de leaseovereenkomst inbegrepen en komen voor jouw eigen rekening. 

Mag ik de fiets meenemen als ik naar het buitenland op vakantie ga?

Uiteraard! Een (lease)fiets is bedoeld om van te kunnen genieten, dus ook op vakantie!

Mogen anderen op mijn fiets fietsen?

Ja, dat mag. Jij blijft echter wel eindverantwoordelijk voor de fiets. 

Is het mogelijk om accessoires op te nemen in de leaseprijs?

Nee, wij verleasen uitsluitend de fiets. Eventuele accessoires kunnen niet in de leaseovereenkomst worden opgenomen. 

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen?

Onze collega's helpen je graag verder!

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.