Veelgestelde vragen
Keuze van een fiets
Als u geadviseerd wilt worden over welke fiets het beste bij u past, dan raden wij u aan om langs te gaan bij de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer. Zij kunnen u het best adviseren over de mogelijkheden op het gebied van fietsen. Waar voor u de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer zit, vindt u hier.
Zodra u samen met de dealer een fiets heeft uitgezocht, dan kunnen zij uw lease-aanvraag bij ons indienen, maar u kunt natuurlijk ook zelf rechtstreeks bij ons doen. Als u (uiteraard geheel vrijblijvend) een leaseovereenkomst wilt ontvangen voor een model dat niet op onze website staat, dan kunt u deze hier aanvragen.
Uiteraard! U kunt bij de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer langsgaan om diverse fietsen te bekijken en eventueel zelfs te proberen voordat u hiervoor een lease-aanvraag bij ons indient. Eventueel kan de dealer ook direct de lease-aanvraag voor u in behandeling nemen!
Let op! Vermeld dan duidelijk dat u graag een lease-aanvraag via LeaseGemak wilt doen.
Nee. (Bijna) alle fietsen kunt u via ons leasen. Op onze website staat een selectie van de meest gekozen modellen in Nederland.
Als u (uiteraard geheel vrijblijvend) een leaseovereenkomst wilt ontvangen voor een model dat niet op onze website staat, dan kunt u deze hier aanvragen.
Het kan gebeuren dat u via onze website een leaseovereenkomst heeft aangevraagd en dat achteraf blijkt dat het betreffende model niet/nauwelijks meer leverbaar is. In dat geval verzoeken wij u en de dealer om samen te kijken naar een alternatief merk/model dat ook bij uw wensen aansluit!
Als u een alternatief heeft gevonden, dan zullen wij de leaseovereenkomst voor u aanpassen en deze (uiteraard) nog ter controle naar u toesturen.
Op bijna alle fietsen kan tegenwoordig een kinderzitje worden gemonteerd. Soms door middel van een opzetstuk en soms ook direct op de bagagedrager zelf. Dit is vaak ook afhankelijk van het soort kinderzitje dat u heeft.
Als u geadviseerd wilt worden over welke fiets het beste bij u past, dan raden wij u aan om langs te gaan bij de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer. Zij kunnen u het best adviseren over de mogelijkheden op het gebied van fietsen. Waar voor u de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer zit, vindt u hier.
Een lease-aanvraag doen
Voor het beoordelen van uw lease-aanvraag en om uw lease-aanvraag daarna in behandeling te kunnen nemen, hebben wij de volgende documenten van u nodig:
- Een ondertekende leaseovereenkomst.
- Een scan/foto van uw legitimatiebewijs (ter verificatie van uw identiteit).
- Een scan/foto van uw bankpas (ter controle van uw bankrekeningnummer).
In sommige gevallen kunnen wij niet vaststellen of u daadwerkelijk op het opgegeven adres staat ingeschreven. In die gevallen vragen wij u om een kopie van de basisregistratie persoonsgegevens bij ons aan te leveren.
U hoeft bij ons dus géén werkgeversklaringen, loonstroken, bankafschriften e.d. aan te leveren.
Nee, wanneer u bij ons een fiets least, wordt u niet bij het BKR gecheckt en u wordt ook niet bij het BKR geregistreerd.
Als uw kind jonger is dan 18 jaar, dan mag dat.
Nee, dat is helaas niet mogelijk. U kunt 1 fiets per persoon leasen. Als bijvoorbeeld uw partner ook een fiets wil leasen, dan zal uw partner een aanvraag op zijn/haar eigen naam bij ons in moeten dienen.
In de laatste stap van het aanvraagformulier heeft u de mogelijkheid om uw lease-aanvraag direct digitaal te ondertekenen. U kunt er ook voor kiezen om dit niet direct, maar op een later moment te doen. Wanneer u ervoor kiest om dit op een later moment te doen, ontvangt u van ons (uiteraard geheel vrijblijvend) per e-mail uw leaseovereenkomst.
Als wij een ondertekende leaseovereenkomst van u hebben ontvangen, gaan wij ervan dat u uw lease-aanvraag definitief in gang wilt zetten. Zolang wij geen ondertekende leaseovereenkomst van u ontvangen, zullen wij geen actie ondernemen.
Om in aanmerking te komen voor het leasen van een fiets, dient u aan onderstaande criteria te voldoen:
- U bent op het moment dat uw aanvraag wordt beoordeeld, niet jonger dan 18 jaar.
- U beschikt over een verifieerbaar en geldig legitimatiebewijs.
- U bent rekeninghouder bij een Nederlandse bank.
- U bent woonachtig in Nederland en u heeft ook de intentie om gedurende de gehele leaseperiode in Nederland te blijven wonen.
- U staat niet geregistreerd in het curatele- en bewindregister.
- U voldoet aan de door ons gestelde criteria voor de kredietwaardigheidstoetsen die wij uitvoeren.
- U heeft nog geen ander contract bij ons lopen.
- Wanneer u geen Nederlands staatsburger bent, dan dient u tevens te beschikken over een geldige verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd.
Leaseperiode
De leaseperiode van onze leaseovereenkomsten is  (minimaal) 3 jaar. Aan het einde van de leaseperiode, heeft u de volgende opties:
- Optie 1: Koopoptie.
- Optie 2: Door-leasen met 25% korting.
- Optie 3: Een nieuwe fiets leasen.
- Optie 4: Opzeggen en de fiets inleveren.
Wat elke optie precies inhoudt, leest u onder het kopje “Einde van de leaseperiode”.
Leasen is altijd voor een periode van (minimaal) 3 jaar. Huren is echter al mogelijk vanaf 3 dagen.
Bekijk hier alle fietsen die beschikbaar zijn voor om te huren.
Nee, dit is niet mogelijk.
We raden u daarom aan om u goed te laten adviseren over welke fiets het beste bij uw wensen aansluit. Waar voor u de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer zit, vindt u hier.
U heeft de mogelijkheid om de leaseovereenkomst (zonder opgaaf van reden) vroegtijdig te beëindigen, maar niet eerder dan 12 maanden na de ingangsdatum van de leaseperiode. Dit is echter niet kosteloos. In geval van vroegtijdige beëindiging van de leaseovereenkomst wordt een opzegvergoeding gerekend van 50% van de nog resterende leasetermijnen.
Rekenvoorbeeld
Indien de leaseovereenkomst een looptijd heeft van 36 maanden, de leaseprijs €60,00 per maand is en u de leaseovereenkomst na 24 maanden (vroegtijdig) wilt beëindigen, dan wordt de opzegvergoeding als volgt berekend:
50% x 12 (resterende) leasetermijnen x €60,00 = €360,00 opzegvergoeding
Leaseprijs
De leaseprijs is afhankelijk van de verkoopprijs van de fiets. Om zelf de leaseprijs te berekenen kunt u hieronder de verkoopprijs van de door u gewenste fiets invoeren. Om de juiste leaseprijs te berekenen, dient u de verkoopprijs te nemen zoals deze op de website van de fabrikant staat vermeld.
Bij de leaseprijs zit standaard inbegrepen:
- Een Fiets naar keuze.
- 3 jaar garantie op de gehele fiets.
- Ieder half jaar een servicebeurt.
- 24/7 pechhulpservice in héél Europa.
- Een schadeverzekering.
- Een diefstalverzekering.
- Een ongevallen opzittendenverzekering.
- Een verhaalrechtsbijstand verzekering.
Wanneer u kiest voor ons uitgebreide servicepakket, zit hier tevens bij inbegrepen:
- Vergoeding van reparaties.
- Vervanging van slijtageonderdelen.
Bij de leaseprijs zit niet inbegrepen:
- Het eigen risico in geval van schade (€35,00 per schadegeval).
- GPS abonnement.
Wanneer u heeft gekozen voor ons standaard servicepakket, zit hier niet bij inbegrepen:
- Vergoeding van reparaties.
- Vervanging van slijtageonderdelen.
Zeker! Wanneer u een aan-/vooruitbetaling doet, kunnen wij de leaseprijs per maand voor u verlagen. Middels onderstaande calculator kunt u berekenen welk effect de aan-/vooruitbetaling heeft op de leaseprijs.
Houd er wel rekening mee dat u de aan-/vooruitbetaling niet terugkrijgt wanneer u het contract (vroegtijdig) beëindigd of het contract wordt ontbonden.
Zeker! Wanneer u uw huidige fiets inruilt, kunnen wij de leaseprijs voor u verlagen!
Inruil vindt te allen tijde plaats door de gekozen dealer. De dealer geeft aan óf hij belang heeft bij uw huidige fiets en zo ja, welke inruilwaarde hij hiervoor over heeft. Middels onderstaande calculator kunt u berekenen welk effect de inruilwaarde heeft op de leaseprijs.
Houd er wel rekening mee dat u de inruilwaarde niet terugkrijgt wanneer u het contract (vroegtijdig) beëindigd of het contract wordt ontbonden.
Levering van de fiets
Een lease-aanvraag wordt doorgaans binnen 2 werkdagen door ons beoordeeld. De levertijd van de fiets is afhankelijk van de beschikbaarheid van de door u gewenste fiets bij de dealer of bij de fabrikant. Helaas hebben wij geen inzicht in voorraden en levertijden. Als u de levertijd van een fiets wilt weten vóórdat u een lease-aanvraag indient, dan kunt hiervoor het beste contact opnemen met de dichtstbijzijnde LeaseGemak-dealer. De dealer kan u vertellen wat de verwachte levertijd is van de door u gewenste fiets.
Als na goedkeuring van uw lease-aanvraag blijkt dat de gewenste fiets niet/nauwelijks leverbaar is, dan is het uiteraard ook mogelijk om te kijken naar een alternatief model dat wel/sneller leverbaar is.
Tijdens het invullen van het aanvraagformulier op onze website, heeft u de mogelijkheid om aan te geven door welke LeaseGemak-dealer u wilt dat de fiets en de bijbehorende service gedurende het contract worden geleverd. Deze dealer zal de leasefiets voor u bestellen en u op de hoogte brengen wanneer de leasefiets klaar staat om opgehaald te worden.
Als u geen voorkeur opgeeft, dan zoeken en selecteren wij voor u de dichtstbijzijnde dealer.
Het op locatie afleveren van de fiets, is geen onderdeel van de leaseovereenkomst, de dealer is dus niet verplicht om dit te doen. Uiteraard kunt u altijd met de dealer overleggen of dit (eventueel tegen betaling) toch mogelijk is.
De dealer neemt contact met u op zodra de fiets klaar staat om opgehaald te worden. Voordat u de fiets in ontvangst kunt nemen, dient u zich aan hen te legitimeren. De fiets mag alleen door uzelf in ontvangst worden genomen. Zonder vertoon van een geldig legitimatiebewijs mag de fiets niet aan u worden meegegeven. Zorg er dus voor dat u een geldig legitimatiebewijs meeneemt!
Onderhoud & servicebeurten
Uiteraard! Bij de leaseovereenkomst heeft u ieder half jaar recht op een servicebeurt.
- De werking van de remmen wordt gecontroleerd.
- De werking van de versnellingen wordt gecontroleerd.
- De werking van de verlichting wordt gecontroleerd.
- Alle bouten en moeren worden nagelopen om lostrillen te voorkomen.
- De kabels worden grondig geïnspecteerd op spanning en afstelling om de juiste werking te garanderen.
- De ketting wordt grondig geïnspecteerd op spanning en afstelling om de juiste werking te garanderen.
- De banden worden op de juiste spanning gebracht.
- De spaken in de wielen worden weer op de juiste spanning gebracht om eventuele slagen in het wiel te corrigeren.
- Speling op het balhoofd wordt gecontroleerd en afgesteld.
- Speling op de trapas wordt gecontroleerd en afgesteld.
- Speling op de wiellagers wordt gecontroleerd en afgesteld.
- De software wordt, (indien nodig) ge-update.
Wanneer u heeft gekozen voor een standaard servicepakket zit het repareren en/of het vervangen van slijtage-onderdelen niet bij de overeenkomst inbegrepen. Deze (eventuele) kosten komen gedurende de leaseperiode dus voor uw eigen rekening. U kunt hierbij denken aan: versleten remblokjes, een lekke of een versleten band of nieuwe batterijen voor de verlichting. De dealer zal dit altijd in overleg met u doen.
Het ophalen van de fiets om een servicebeurt of een reparatie uit te laten voeren, is geen onderdeel van de leaseovereenkomst, De dealer is dus niet verplicht om dit te doen. Uiteraard kunt u altijd met de dealer overleggen of dit (eventueel tegen betaling) toch mogelijk is.
Een leenfiets of vervangend vervoer maakt helaas geen onderdeel uit van de leaseovereenkomst. Wij en ook uw dealer, doen te allen tijde onze uiterste best om u zo spoedig mogelijk weer op de fiets te helpen!
Verzekering
Ja! Bij de leaseovereenkomst is de ENRA Optimaal verzekering inbegrepen, de schadeverzekering is hier een onderdeel van.
Ja! Bij de leaseovereenkomst is de ENRA Optimaal verzekering inbegrepen, de diefstalverzekering is hier een onderdeel van.
Ja! Bij de leaseovereenkomst is de ENRA Optimaal verzekering inbegrepen, de ongevallen opzittendenverzekering is hier een onderdeel van.
Ja! Bij de leaseovereenkomst is de ENRA Optimaal verzekering inbegrepen, de verhaalsrechtsbijstand verzekering is hier een onderdeel van.
U krijgt van ons de polisdocumenten toegestuurd nadat de verzekering door ENRA is verwerkt. Dit duurt doorgaans zo’n 1 a 2 weken. Uw fiets is uiteraard wel direct al verzekerd!
De polisvoorwaarden van de schade- en diefstalverzekering vindt u hier.
De polisvoorwaarden van de ongevallen opzittendenverzekering vindt u hier.
De polisvoorwaarden van de verhaalsrechtsbijstand verzekering vindt u hier.
Diefstal van de fiets
Ja! Bij de leaseovereenkomst is de ENRA Optimaal verzekering inbegrepen, de diefstalverzekering is hier een onderdeel van.
U bent over de hele wereld gedekt voor diefstal van de fiets.
Als de fiets gestolen is, doe dan zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 5 dagen) aangifte bij de politie. Nadat u aangifte heeft gedaan, gaat u met het proces-verbaal en de 2 fietssleutels naar uw dealer.
Uw dealer zal de diefstalclaim indienen bij de verzekeraar. Uw leaseovereenkomst loopt ook nadat de is fiets gestolen gewoon door, wij doen er (in samenwerking met uw dealer) alles aan om ervoor te zorgen dat er zo snel mogelijk weer een nieuwe fiets geleverd kan worden!
Let op! Er moeten altijd 2 (bij ENRA geregistreerde) fietssleutels worden overhandigd waarvan tenminste 1 fietssleutel sporen van normaal gebruik vertoont.
Een leenfiets of vervangend vervoer maakt helaas geen onderdeel uit van de leaseovereenkomst. Wij en ook uw dealer, doen te allen tijde onze uiterste best om u zo spoedig mogelijk weer op de fiets te helpen!
U krijgt van ons de polisdocumenten toegestuurd nadat de verzekering door ENRA is verwerkt. Dit duurt doorgaans zo’n 1 a 2 weken. Uw fiets is uiteraard wel direct al verzekerd!
De polisvoorwaarden van de schade- en diefstalverzekering vindt u hier.
De polisvoorwaarden van de ongevallen opzittendenverzekering vindt u hier.
De polisvoorwaarden van de verhaalsrechtsbijstand verzekering vindt u hier.
Schade aan de fiets
Ja! Bij de leaseovereenkomst is de ENRA Optimaal verzekering inbegrepen, de schadeverzekering is hier een onderdeel van.
U bent over de hele wereld gedekt voor schade aan de fiets.
Als de fiets schade heeft, ga dan zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 5 dagen) met de fiets naar uw dealer. Uw dealer zal (indien mogelijk) de schadeclaim indienen bij de verzekeraar. Na goedkeuring, zal de vergoeding van de schade door de verzekeraar aan uw dealer worden uitbetaald. Het eigen risico in geval van schade (€35,00) dient u wel zelf te voldoen aan uw dealer.
Let op! Indien er sprake is van vandalisme of vernieling, dient u hiervan aangifte te doen bij de politie. Nadat u aangifte heeft gedaan gaat u met het proces-verbaal naar uw dealer. Uw dealer regelt de rest, zodat u snel weer gebruik kunt maken van de fiets.
Bij verlies of beschadiging van een originele fietssleutel of bij vervanging van het fietsslot dient u dit uiterlijk binnen 5 dagen te melden bij ENRA verzekeringen.
Raakt u per ongeluk een sleutel kwijt tijdens de leaseperiode, zorg er dan voor dat u zo spoedig mogelijk een nieuwe sleutel aanvraagt bij uw dealer of via www.fietssleutels.nl. Als de fiets namelijk gestolen zou worden en u bent niet in het bezit van 2 (bij ENRA geregistreerde) fietssleutels waarvan tenminste 1 fietssleutel sporen van normale gebruik vertoont, dan wordt de diefstal niet door de verzekeraar gedekt en bent u dus zelf verantwoordelijk voor de schade.
Zodra u de nieuwe sleutel heeft ontvangen, dient u het nieuwe sleutelnummer uiterlijk binnen 5 dagen bij ons en bij ENRA verzekeringen te melden.
Een leenfiets of vervangend vervoer maakt helaas geen onderdeel uit van de leaseovereenkomst. Wij en ook uw dealer, doen te allen tijde onze uiterste best om u zo spoedig mogelijk weer op de fiets te helpen!
U krijgt van ons de polisdocumenten toegestuurd nadat de verzekering door ENRA is verwerkt. Dit duurt doorgaans zo’n 1 a 2 weken. Uw fiets is uiteraard wel direct al verzekerd!
De polisvoorwaarden van de schade- en diefstalverzekering vindt u hier.
De polisvoorwaarden van de ongevallen opzittendenverzekering vindt u hier.
De polisvoorwaarden van de verhaalsrechtsbijstand verzekering vindt u hier.
Pech onderweg/pechhulpservice
Bij de leaseovereenkomst zit een 24-uurs pechhulpservice inbegrepen. U kunt 24 uur per dag en in héél Europa contact met de pechhulpservice opnemen wanneer de fiets als gevolg van pech, diefstal of een verkeersongeval niet meer bereden kan worden. U kunt de alarmcentrale van de pechhulpservice bereiken via de volgende telefoonnummers:
- 088-8778044 (vanuit Nederland)
- 0031 88-8778044 (buiten Nederland)
Let op! De alarmcentrale zal u vragen naar het polisnummer van de verzekering die bij de leaseovereenkomst zit inbegrepen. Zorg dus dat u deze altijd bij de hand heeft!
Ja, u kunt in héél Europa contact opnemen met de alarmcentrale van de pechhulpservice. In het buitenland belt u hiervoor met telefoonnummer: 0031 88-8778044.
Let op! De alarmcentrale zal u vragen naar het polisnummer van de verzekering die bij de leaseovereenkomst zit inbegrepen. Zorg dus dat u deze altijd bij de hand heeft!
U kunt geen beroep op de pechhulpservice als:
- U een lege accu heeft.
- U zich binnen 1 km van het startpunt van de (dag)fietstocht bevindt.
Nee, de pechhulpservice repareert uw fiets niet. De hulpverlening bestaat uit het vervoer van de fiets en de opzittende(n) naar de startplaats van de (dag)fietstocht.
Een leenfiets of vervangend vervoer maakt helaas geen onderdeel uit van de leaseovereenkomst. Wij en ook uw dealer, doen te allen tijde onze uiterste best om u zo spoedig mogelijk weer op de fiets te helpen!
Einde van de leaseperiode
Aan het einde van de leaseperiode, heeft u de volgende opties:
- Optie 1: Koopoptie.
- Optie 2: Door-leasen met 25% korting.
- Optie 3: Een nieuwe fiets leasen.
- Optie 4: Opzeggen en de fiets inleveren.
U heeft de optie om de leasefiets aan het einde van de leaseperiode van ons te kopen.
U kunt (op zijn vroegst) 3 maanden voor de einddatum van de leaseovereenkomst per e-mail een indicatief overname aanbod bij ons opvragen. Indien u van dat aanbod gebruik wenst te maken, dan dient u de leaseovereenkomst per e-mail op te zeggen. U ontvangt vervolgens van ons een koopovereenkomst die door u ondertekend dient te worden. Na het ondertekenen van de koopovereenkomst en het betalen van het overnamebedrag gaat het eigendom van de fiets na de einddatum van de leaseovereenkomst op u over.
U heeft de optie om de leasefiets ook na 3 jaar nog door te leasen.
Als u de leaseovereenkomst niet opzegt, dan wordt deze automatisch voor onbepaalde tijd verlengd. Na 3 jaar ontvangt u van ons automatisch 25% korting op de leaseprijs. De verzekeringen en ook uw recht op onderhoud lopen in dat geval uiteraard gewoon door.
Het is overigens niet zo door deze verlenging weer voor langere tijd aan de leaseovereenkomst ‘vastzit’. Na 3 jaar is de leaseovereenkomst op ieder gewenst moment opzegbaar (rekening houdend met 1 maand opzegtermijn, gerekend vanaf de laatste dag van de maand waarin wordt opgezegd).
Ook na 3 jaar behoudt u uiteraard uw recht om de fiets uiteindelijk van ons te kopen, sterker nog: de overnameprijs wordt steeds lager!
U heeft de optie om na 3 jaar weer een splinternieuwe fiets te gaan leasen!
Als u graag weer op het nieuwste van het nieuwste wilt rijden, dan kunt u tegen het einde van de leaseperiode (in overleg met uw dealer) weer een nieuwe fiets uitzoeken. Het is aan te raden om hierover 1 a 2 maanden vóór de einddatum van uw leaseovereenkomst al contact met uw dealer te zoeken in verband met de levertijd van de nieuwe fiets.
We zullen er dan namelijk samen met uw dealer voor proberen te zorgen dat de nieuwe fiets voor u klaar staat op het moment dat u de oude fiets weer bij hen inlevert, zodat u niet zonder fiets komt te zitten! Uiteraard heeft u ook de optie om de oude fiets van ons over te nemen.
Na 3 jaar heeft u de mogelijkheid om uw leaseovereenkomst op te zeggen en uw fiets in te leveren.
Als u de leaseovereenkomst wilt beëindigen, dan dient u rekening te houden met 1 maand opzegtermijn (gerekend vanaf de laatste dag van de maand waarin wordt opgezegd). U dient de leaseovereenkomst op te zeggen door een e-mail te sturen naar info@leasegemak.nl. U dient in deze e-mail de volgende informatie mee te sturen:
- Uw voor- en achternaam.
- Uw geboortedatum.
- Uw huidige woonadres.
- Uw contractnummer.
Indien gewenst kunt u de opzegging ook per post sturen, dit kan naar:
LeaseGemak
Oosterstraat 39
8331HB STEENWIJK
Indien u geen gebruik wenst te maken van de koopoptie, dient de fiets op de door ons aangegeven locatie door u te worden ingeleverd.
Inlevering van de fiets
Nadat u de leaseovereenkomst per e-mail bij ons heeft opgezegd, ontvangt u van ons een bevestiging van uw opzegging. In deze mail staat vermeld per welke datum uw leaseovereenkomst door ons wordt beëindigd.
U levert de fiets schoon en inclusief alle toebehoren (zoals de reservesleutels, de accu, de oplader, het display en eventuele andere bij de fiets geleverde accessoires) uiterlijk op de laatste dag van de leaseperiode in op de door ons aangegeven locatie. Vergeet niet om zelf aangebrachte accessoires van de fiets te verwijderen alvorens u de fiets inlevert.
Zodra u de fiets heeft ingeleverd, ontvangt u een ondertekend inleverbewijs. Graag ontvangen wij hiervan dezelfde dag nog een scan/foto van u, als bewijs van het tijdig inleveren van de fiets.
Bij inlevering van de fiets, wordt deze op de volgende punten gecontroleerd:
- De fiets dient geen (grove) schade te hebben. Normale gebruikerssporen vallen hier niet onder.
- Er dienen 2 sleutels van zowel het fietsslot als het accuslot te worden ingeleverd.
- Het display dient intact te zijn en naar behoren te werken.
- De oplader dient intact te zijn en naar behoren te werken.
- De accu dient intact te zijn en naar behoren te werken.
- De (ondersteuning van de) fiets dient naar behoren te werken.
Indien een van bovenstaande punten niet het geval is, kunnen de kosten die hieruit voortvloeien op u worden verhaald.
Het ophalen van de fiets aan het einde van de leaseperiode, is geen onderdeel van de leaseovereenkomst, de dealer is dus niet verplicht om dit te doen. Uiteraard kunt u altijd met de dealer overleggen of dit (eventueel tegen betaling) toch mogelijk is.
Betalingen
Rond de 20e van iedere maand ontvangt u van ons de factuur voor leasetermijn van de daaropvolgende maand.
De leasetermijn wordt op de 30e maand door middel van automatische incasso van uw rekening afgeschreven, tenzij de 30e van de maand in het weekend of op een feestdag valt, dan zal de automatische incasso eerder worden uitgevoerd.
Het is niet mogelijk om de automatische incasso op een andere datum plaats te laten vinden.
U kunt de betaling(en), onder vermelding van het/de factuurnummer(s) overmaken naar het rekeningnummer dat op onze factuur en onze betalingsherinneringen staat vermeld.
Lukt het niet om de betaling (in 1x) te voldoen? Neem in dat geval contact met ons op om een betalingsafspraak te maken via: 085 800 22 44 of info@leasegemak.nl.
Wij begrijpen dat zich een situatie voor kan doen waardoor het betalen van een factuur soms iets lastiger is. In goed overleg is er veel mogelijk!
Nee, er wordt (in principe) nooit om de betaling van een borg gevraagd.
Echter, wanneer wij hier een nadrukkelijke reden voor zien, dan kunnen wij dit wel van u verlangen. Uiteraard wordt dat dan altijd in goed overleg met u afgestemd.
Overige vragen
Als u komt te overlijden, dan kunnen uw nabestaanden de leaseovereenkomst geheel kosteloos beëindigen.
Dat mag, zolang dit geen schade aan de fiets veroorzaakt. Accessoires die op de fiets worden aangebracht, moeten voor inlevering van de fiets weer door u worden verwijderd. Wanneer er toch schade is ontstaan, dan komen de kosten voor het herstellen van deze schade, volledig voor uw eigen rekening.
Een van de criteria om een fiets bij ons te kunnen leasen, is dat u woonachtig bent in Nederland. Wanneer u verhuist naar het buitenland, voldoet u niet meer aan de criteria om een fiets bij ons te kunnen leasen. U dient in dat geval uw leaseovereenkomst (vroegtijdig) te beëindigen. Houd er rekening mee dat hier mogelijk wel kosten voor in rekening worden gebracht.
U mag uw fiets uiteraard wel meenemen op vakantie naar het buitenland!